- Blog-magazín o hodinkách -

Home Novinky Výstavy První ochutnávka z Watches and Wonders 2023 – 3. část
Výstavy

První ochutnávka z Watches and Wonders 2023 – 3. část

Jak se říká – do třetice všeho dobrého. Skutečně vás třetí část přehlídky novinek ze ženevské hodinářské výstavy rozhodně nezklame. Nicméně nejde zdaleka o poslední ochutnávku. Po tomto přehledu se vrátíme k těm značkám a kusům, které nás velmi zaujaly. Ale zatím… 

Pequignet

Royale Saphir Night Black

Royale collection je hvězdou první velikosti soudobého francouzského hodinářství. Nejen, že jde o vlastní kalibr, ale také jediný francouzský s komplikacemi integrovanými do jedné základny. Nejde tedy o moduly například měsíční fáze, datumu nebo indikátoru rezervy chodu 88 hodin za pomoci obousměrného nátahu pomocí samonátahu. Moderní vzhled, jinak klasického kusu, dostává jen v několika verzích, včetně tohoto Saphir Night Black. Má otevřený strojek překrytý černěným safírovým sklíčkem.  

Piaget

Polo Perpetual Calendar Ultra-Thin

Ultra tenké hodinky jsou doslova věčným tématem dané švýcarské značky, takže neudiví, že se s ním vydává vedle kolekce Altiplano také do sportovní – Polo. A to poprvé v historii této řady. Věčný kalendář s nízkou zástavbou strojku byl a zůstává dokladem vysokých schopností každé značky. Manufakturní kalibr 1255P má výšku 4 mm, k čemuž svým dílem přispívá i fakt, že je použit pro nátah mikro rotor. Výsledkem je, že pouzdro, s prostorově náročným strojkem věčného kalendáře, je při průměru 42 mm vysoké jen 8,65 mm. Pokud jde o styl, samozřejmě že chybět nemůže tmavě smaragdově zelený číselník. Sportovní črtou je pohodlný pryžový tah se zcela nový vyměnitelný systém SingleTouch.

Rebellion

Re-Volt Label Noir X Rebellion

Vytvořit tady seznam zavedených výrobců, kteří se pustili do spolupráce s dříve zavrhovanými úpravci nových modelů, by stále mnoho času. Ne proto, že bychom takové příklady dlouho hledali, ale právě naopak. Teď toto téma otevřela i „revoltující“ značka. Švýcarský Label Noir (jasně že zaměřený na černé téma), už spolupracoval s firmami jako: Corum, Cvstos, Perrelet, Armin Strom… Nové společné dílo má pouzdro z karbonu. Skeletovaný vlastní strojek nabízí stejné barevné akcenty, žluté a červené, jako výrazný tah. K dispozici je limitovaná série 20 kusů.

Ressence

Type 8 Cobalt Blue

Vzpomínáme si, jak většina návštěvníků Baselworldu před lety míjela značku Ressence, protože byla přesvědčena, že jde o quartzové hodinky. Dnes už patří v roce 2010 designérem Benoitem Mintiensem založená belgická značka mezi uznávané producenty mimořádných mechanických časomír. Type 8 pak je zatím ten nejjednodušší a zároveň designově nejčistší kus. Rychle dodejme, že také cenově nejdostupnější, přestože dál technika stojí na otáčení disků na číselníku pomocí patentovanému systému Ressence Orbital Convex Systém (ROCS). V kobaltově modrém provedení je, i přes jednoduchost zobrazení času jen dvěma rotujícími disky, mimořádně přitažlivý.

Roger Dubuis

Knights of the Round table Monotourbillon

Po hned několika verzích modelu, kdy se na číselníku, coby za kulatým stolem usadili rytíři krále Artuše z Kamelotu z kovu, přichází model s jiným materiálem. Stůl je totiž vyřezán z muránského skla a v jeho centru je centrální tourbillon. Pouzdro ze zlata je o průměru 45 mm a v něm je strojek RD115 s ručním nátahem a rezervou chodu 72 hodin a již zmíněným centrálním tourbillonem. Tak, jak je u této ženevské značky samozřejmostí, nese i tento kus pečeť Poinçon de Genève. Mít na ruce 12 individuálně, kus od kusu, vyřezaných rytířů z Kamelotu samozřejmě něco stojí. Bratru něco trochu víc než půl milionu dolarů.

Rolex

Oyster Perpetual Cosmograph Daytona

Nová generace Daytony slavící 60 let je jistě už pečlivě prověřena a prozkoumána vášnivými milovníky značky s korunkou, takže o designu si dovolíme jen pár informací. Nejpřiléhavěji změny vyjadřuje slovo – modernizace. Jak pouzdra a jeho leštění, tak lunety, zvláště ve verzi Cerachrom, tak číselníku se sčítači. Nám přijde podstatnější, že od letošního roku je chronograf vybaven kalibrem 4131. Je evolucí strojku 4130 a zahrnuje řadu inovací, včetně krokového ústrojí Chronergy. Zcela nové jsou i některé povrchové úpravy – zejména na můstcích, které jsou zdobeny Rolex Côtes de Genève. Prestižní verze v platině má nyní průhled skrze dýnko pouzdra na oscilační závaží ze žlutého zlata. Stejně jako všechny hodinky s korunkou, nese i tato certifikaci Superlative Chronometer. (Na téma Rolex je i jeden z článků v rubrice Editorial).

Rudis Sylva

RS16 Harmonious Oscillator

Všichni vášniví fandové časomír moc dobře vědí, co je tourbillon, a co přináší. Že prakticky totožný efekt může nabídnout i sladěná dvojice oscilátorů, u této firma označovaná jako harmonické oscilátory, to už známo méně. Právě na tomto technickém řešení je postavena celá nabídka firmy. RS16 je vlastního řešení i výroby, jedná se o patentovaný strojek. Pochlubit se může, vzhledem k doslova kusové produkci, také mimořádně precizním ručním zpracováním každého dílu strojku. Bývá zdoben smaltem, má zkosené plochy a je ručně rytý. Pokud jde o pouzdro, může být z titanu, bílého nebo růžového zlata.

Speake-Marin

Ripples Blue Jeans

Nedá se nic dělat – musíme se opakovat. Najděte známou hodinářskou společnost, která by nenabízela celokovový kus s integrovaným kovovým tahem a strojkem s mikro rotorem. Chce se vykřiknout: vždyť ta by neuspěla. A tak si obrazně řečeno natáhla modré jeansy také firma Speake-Marin odkazující na soudobého proslulého britského hodináře. Pouzdro z ocele má průměr 40,3 mm a výšku 9,20 mm. Výrazný je číselník s reliéfem ženevských vlnek v jeansové barvě. Mimostředná sekundová ručka je poněkud nezvykle umístěna na pozici 1,30 hodin.

TAG Heuer

Carrera Chronograph Tourbillon Glassbox

Jestliže hovoříme o stavbě hodinek, pak na prvním místě zaujme, že vlastně nemají lunetu. Výrazně klenuté safírové sklíčko, napodobující ta plastová ze 60. a 70. let, překrývá prostor až za minutovou stupnicí číselníku v přitažlivé kombinaci barev – modré, bílé a červené. Samozřejmě, že nelze přehlédnout tourbillon na pozici 6. Pouzdro z oceli o průměru 39 mm chrání vlastní strojek TH20-09. Samozřejmě, že vychází z kalibru TH20-00, který nabízí až 80 hodin rezervy chodu. Protože v tomto případě má na starosti také otáčení klece tourbillonu, poskytuje 65 hodin rezervy chodu. Certifikát chronometru nechybí.

Trilobe

Une Folle Journée Dune Titanium

Rok po uvedení modelu Une Folle Journée na trh nabízí společnost novou interpretaci své kolekce Dune. Přirozeně že náročný strojek X-Centric3 s celkem 196 komponenty zůstává základem originality. Zobrazení času má totiž na starosti trojice pohyblivých okruží – vnější hodin, vnitřní minut a sekund. Strojek má automatický nátah pomocí mikro rotoru, nabízí rezervu chodu 48 hodin a přes prostorovou architekturu má výšku 6,49 mm, při průměru 35,2 mm. Pouzdro, v tomto případě z titanu třídy 5, má průměr 40,5 mm.

U-Boat

Darkmoon 44MM Ref. 9547

Základem kouzla tohoto modelu je koncept Oil Immersion, jinak řečeno „zaplavený“ olejem quartzový strojek. Původně tato myšlenka posloužila hodinářům v 80. letech k vytvoření časomír, které díky vzduchové bublině v olejové lázni, dokázaly odolat extrémnímu tlaku v maximálních hloubkách pod hladinou. Italský výrobce zvolil tuto ideu spíše pro vytvoření mimořádného efektu prostoru pod klenutým safírovým sklíčkem pouzdra o průměru 44 mm (z oceli ale s bronzovým IP povlakem). Speciální úprava s překrývajícími se vrstvami různých barev vytváří oxidovaný efekt stárnutí. Výrobce k tomu přidal nový vypouklý číselník, takže 3D efekt designéři ještě více umocnili. Dojem je dokonán.

Ulysse Nardin

Freak S

Asi vás nenapadne nic jiného, než že je na místě tuto časomíru označit za kosmický koráb na zápěstí. Model Freak byl po celou novodobou historii značky jakousi „laboratoří“ nových materiálů, jako je křemík, nebo povrchů, jako je DIAMonSIL. Zároveň je výjimečná i samotná technika, jakási náhrada tourbillonu s krokovým ústrojím na ramenu obří minutové ručky, tedy kroužící kolem číselníku. V tomto směru udělala novinka s přídomkem S další krok. Především tím, že se jedná o první dvojitý oscilátor značky s diferenciálem a automatickým nátahem kalibru UN-251. V posledním případě jde o unikátní technické řešení pod názvem Grinder. Samozřejmě i u tohoto modelu technici využili křemíkové komponenty kroku, které byly potaženy vrstvou DIAMonSIL. Pouzdro je inspirováno prvním modelem Freak z roku 2001 a jeho konstrukce je kombinací různých materiálů, jako je keramika, titan a zlato. Skutečná vesmírná loď.

Vacheron Constantin

Overseas Moon Phase Retrograde Date

Poprvé v historii tato řada nabízí retrográdní ukazatel data v horní polovině číselníku, v dolní pak indikátor fáze Luny, který se pomýlí až za 122 let. O to se stará kalibr 2460 R31L/2 s automatickým nátahem s celkem 275 díly a rezervou chodu 40 hodin. Nehledě na tuto změnu, má Overseas stále svoje klasické znaky jako je luneta s šesticí výstupků, které evokují podobu maltézského kříže, znaku tohoto hodinářského domu. Pouzdro z oceli má průměr 41 mm a výšku 10,48 mm.

Van Cleef & Arpels

Lady Féerie

Jde o firmu, která doslova vdechuje kouzla do časomír. A to nejen pokud jde o krásný vzhled, proto byla řada barevně přepracována. Nabízí jak miniaturní malbu, tak smaltování, ztracené zasazování drahých kamenů a podobně. Zároveň je kouzelná i technika, i proto nese řada označení Poetry of Time. V tomto konkrétním případě kombinuje mechanický strojek techniku skákajících hodin a retrográdního zobrazení minut, na které ukazuje víla kouzelnou hůlkou.

Zenith

Pilot Automatic Ceramic

Létání je s hodinářským producentem s hvězdou ve znaku úzce spjat už od prvopočátků aviatiky. Kolekce Pilot se dosud odkazovala právě k oněm kořenům, teď se obrací k dnešku. Pouzdro z černé keramiky má průměr 40 mm a uvnitř něj najdete kalibr El Primero 3620. Tedy strojek pracující na frekvenci 36 000 polokmitů/h, ale zároveň s velmi solidní rezervou chodu 60 hodin. Nejnovější generace Pilot je určena pro současnou generaci obdivovatelů cestování vzduchem.

Foto: Pequignet, Piaget, Rebellion, Ressence, Roger Bubuis, Rolex, Rudis Sylva, Speake-Marin, Tag HEUER, Trilobe, U-Boat, Ulysse Nardin, Vacheron Constantin, Van Cleef & Arpels, Zenith, Wtches and Wonders Geneva 2023 KEYSTONE/Valentin Flauraud

timeforum_logo_new_dark

Nejčtenější

Žhavá témata

Related Articles

Micro Praha měla stále plno
Výstavy

Micro bylo maxi

Už samotná myšlenka, uspořádat v Praze výstavu micro značek, tedy malých nezávislých...

Značka Timeless se rovněž představí na Micro Praha
Výstavy

Rozhovor s organizátory Micro Praha

Značka Timeless se rovněž představí na Micro Praha

Výstavy

Festival Micro Praha – Tisková zpráva

Praha je světová! Přivítá 36 hodinářských mikrobrandů z celého světa Zajímají vás tikající...

Výstavy

Náš komentář k SEW 2023

Poprvé vítězí české hodinky Nebylo třeba „opisovat“ závěrečnou zprávu pořadatelské agentury, a...