- Blog-magazín o hodinkách -

Home Novinky Výstavy První ochutnávka z Watches and Wonders 2023 – 2. část
Výstavy

První ochutnávka z Watches and Wonders 2023 – 2. část

Celkem 48 vystavovatelů je pořádná várka novinek, a tak jsme vše rozdělili na tři části. Nyní jste se „zakousli“ do druhé porce. Přejeme – ať vám chutná.  

Ferdinand Berthoud

Chronomètre FB 3SPC.1

Unikátní podznačka hodinářské společnosti Chopard si udělala své jméno díky mimořádně náročné technice například včetně použití prostorového vlásku, tourbillonu a podobně. V tomto případě jde opačnou cestou, FB 3SPC.1 je zdánlivě skromný model, jedna ze dvou dostupných verzí, byť je vybavena pouzdrem z 18karátového bílého zlata. Ostatně i samotný strojek používá komponenty ze světle žlutého zlata. Číselník je pak v barvě skořápky z pískované stříbrné mosazi. Celek je kombinací techniky a retro stylu.

Frederique Constant

Highlife Worldtimer Manufacture

Už známý kus je tentokrát v převažující čokoládově hnědé barvě. Manufakturní kalibr FC-718 má dvojici okruží po obvodu číselníku – s názvy 24 měst a s aktuálním časem v nich. Zajímavostí rovněž je, že všechny indikace jsou nastavovány pomocí korunky. A konečně, tato varianta přichází se třemi řemínky namísto dvou: z čokoládově hnědé aligátoří kůži s nubukovým povrchem, gumovým tahem stejného odstínu a leštěným 3článkovým tahem z kartáčované oceli.

Grand Seiko

Evolution 9 Collection Tentagraph: SLGC001

Nový kalibr 9SC5, který je postaven na základu Calibre 9SA5, je symbolem nové generace sportovních hodinek Grand Seiko. Nikoliv náhodou proto nese označení Evolution 9. Technika je velmi solidní: vysoká přesnost, tři dny (72 hodin) rezervy chodu. To jsou základní parametry Tentagraphu, prvního mechanického chronografu Grand Seiko. S frekvencí 36 000 polokmitů/h má nejdelší, tedy třídenní rezervu chodu, z masově vyráběných chronografů. Pouzdro a tah jsou z titanu, který je asi o 30 procent lehčí a odolnější proti poškrábání než nerezová ocel. Navíc je luneta vyrobena z keramiky odolné proti poškrábání. Vzor na číselníku připomíná velkolepost hory Iwate, vrcholu viditelného ze Studia Shizukuishi, kde Grand Seiko vzniká.

Grönefeld

1969 DeltaWorks

„Hodinářští bratři“ Grönefeldové jsou hrdí na své dědictví, stejně jako na zemi, kterou nazývají svým domovem, tedy Nizozemsko. Už jednou použili klasické tvary štítů nizozemských domů pro můstky svých strojků. Tentokrát je inspirovala holandská společnost Deltawerken, anglicky Delta Works, která zodpovídá za systém protipovodňových hrází v jejich zemi. A tak bratři Bart a Tim představili své první sportovní hodinky: DeltaWorks 1969. Podobně jako hráze, jsou i hodinky navrženy tak, aby se vyrovnal s nebezpečím vniknutí vody a nárazům, přitom mistři neslevili nic z vysoké hodinařiny. Model je k dispozici se třemi různými designy/barvami číselníku a pěti různými možnostmi řemínků a tahů.

Hautlence

Linear Line 2

V září loňského roku značka spadající do společnosti Melb Holding (včetně H. Moser & Cie.) přišla s novinkami – novou kolekcí, novým stylem, novým šéfem… Dalším krokem po „jedničce“ je Linear Line 2 v tmavších tónech. Co naopak zůstává nezměněno, je kombinace   lineárního zobrazení hodin (ve spolupráci s Agenhor), které zajišťuje vlastní strojek D50 s tourbillonem (nikoliv nepodobný HMC804), s rezervou chodu 72 hodin. Pouzdro 43 x 50,8 x 11,9 mm je z oceli a potažené černým PVD s integrovaným černým pryžovým tahem.

Hublot

Square Bang Unico King Gold Diamonds

Čtvercový kus dostal svoji novou podobu vloni, ale teď se představuje v jakémsi svém „maximu“. Vždy jde výhradně o 8 kusů, a to v pouzdře z titanu, bílého zlata, nebo vlastní zlaté slitiny nazvané King Gold, která je slitinou zlata, mědi a platiny a je růžovější než běžné růžové zlato třídy 5N. A v čem je skryto ono „maximum“? Můžete mít verzi s pouhými 44 diamanty (1,9 ct) nebo až s 285 bílými drahými kameny. Pokud jde o vlastní strojek chronografu HUB1280 má celkem 352 dílů, z toho 43 kamenových uložení a rezervu chodu 72 hodin.

Hysek

Abyss „H“

Kolekce Abyss navržená ještě velkým designérem Jorgem Hysekem, po němž značka, dávno s jiným majitelem, nese stále název, zůstane navždy originálem. Jako zřejmě první totiž přišla nikoliv s pevným uchycením tahu ke stěžejce, ale s pohyblivým, lépe se přizpůsobujícím konkrétnímu zápěstí. Jenže čas nezastavíš… Kdo dnes nemá kovové sportovní hodinky s automatickým nátahem s pomocí mikro rotoru, jako by do „vyšší společnosti“ ani nepatřil. A tak se tam Hysek zařadil novinkou s velkým H. Pouzdro o průměru 41 mm ukrývá strojek s mikro rotorem. Design novinky výrobce označuje za „gentlemanský, řidičský“.

Hermés

Hermès H08

Tato řada je novodobou sportovní hvězdou francouzského domu. Pro její další oživení ji výrobce obohatil o čtyři nové interpretace ve světlých odstínech: žluté, zelené, modré a oranžové. Dané barevné akcenty najdete i na pryžovém tahu, minutové a sekundové ručce. Kontrastují s materiálem pouzdra vyrobeného z kompozitního materiálu. Jde o vrstvy hliníkového sklolaminátu a břidlicového prášku, které pak vytvářejí jemné stříbřité odlesky, které jsou jedinečné pro každý kus.

IWC

Ingenier Automatic 40 Aqua

Úplný začátek historie modelu Ingenier se sice vztahuje k roku 1955, nicméně je tato řada nejčastěji spojována s Géraldem Gentou, a tedy s rokem 1970, kdy legendární návrhář vytvořil Ingenieur SL, Reference 1832. Stal se ztvárněním jeho vize luxusních sportovních hodinek z nerezové oceli s integrovaným kovovým tahem. Novinka se vrací k těmto myšlenkám. Nejde jen o design, ale i ergonomii pouzdra a tahu pro co nejlepší „nositelnost“ i na štíhlém zápěstí. Konec konců i proto je průměr pouzdra 40 mm. Číselník má charakteristickou strukturu „Grid“, která se skládá z malých čar vzájemně posunutých o 90 stupňů. Rhódiované ručičky a aplikace luminiscence zajišťují snadnou čitelnost. Uvnitř je vlastní calibre 32111 s výstředníkovým nátahem, zajišťující rezervu chodu 120 hodin. V souladu s technickým dědictvím modelu Ingenieur chrání strojek proti vlivu magnetismu vnitřní pouzdro z měkkého železa.

Jaeger-LeCoultre Reverso

Tribute Small Seconds

V roce 2023 pokračuje výrobce v příběhu tohoto kusu s otočným pouzdrem dalšími barevnými variantami. V nově přepracovaném pouzdře z růžového zlata vytváří černý číselník – vzdávající hold černému číselníku původního Reversa z roku 1931 – dramatický kontrast s leštěným kovem. Vínový lakovaný číselník doplňuje zářící růžové zlato. Druhá varianta se stříbrným číselníkem věrně připomíná první generaci Reversa. Novinkou pro rok 2023 je také stříbrný opalinový číselník s černými niklovanými ručičkami a indexy, který dodávají ocelovému pouzdru Reverso Tribute dynamický a moderní vzhled.

Laurent Ferrier

Square Micro-Rotor Evergreen

Hodinář Laurent Ferrier, kterého jsme navštívili i v jeho ateliéru na okraji Ženevy, má „dvojí“ tvář. Z jedné strany je to seriózní mistr, který staví na klasických postulátech haute horlogerie, takže je jeho tourbillon decentně umístěn na základně strojku nikoliv pod číselníkem. A stejně je tomu i s mikro rotorem automatického nátahu. Z druhé strany on sám byl také úspěšným závodním jezdcem a sportovní styl v podobě „racing green“, tedy typického odstínu britských závodních vozů, je mu blízký. A tak se na scéně objevují nova modely Square, ale i kulatý Classic v zeleném odstínu Evergreen.

Louis Moinet

Time to Race

Spíše než o limitované edici lze v případě této kolekce hovořit jako o unikátních kusech. Takhle to vysvětluje Jean-Marie Schaller, zakladatel a generální ředitel společnosti, kterého mohli i čeští fandové hodinek potkat na jedné z minulých pražských výstav SEW.  „Sběratelský předmět musí být ze své podstaty jedinečný. Nikdy by nemohly existovat dvoje zcela stejné hodinky Time to Race.“ To znamená, že sběratelé si budou moci personalizovat své hodinky například vlastním výběrem centrálního čísla. Nyní výrobce přidal k trojici závodních barev – Racing Green, Rosso Corsa a Bleu de France – novou, jedinečnou Silver Winner. Model s tímto názvem má stříbrný odstín a červené číslo. Evokuje německé závodní vozy. Další kus Orange Papaya, je vybaven jasně oranžovou barvou s modrým číslem.

Montblanc

Montblanc 1858 Geosphere Chronograph 0 Oxygen

Limitovaná edice „osmitisícovek“, čítající 290 kusů, vzdává hold nejvyšším vrcholům světa a horolezcům, kteří se na ně odváží vylézt. Kus s titanovým pouzdrem o průměru 44 mm je automatickým chronografem s Calibre MB 29.27. Na číselníku najdete datum na pozici 3 a dva 3D otočné sčítače s časem na severní a jižní polokouli. Obě polokoule mají 12 oranžových teček, které označují vrcholy 8000 metrů vysokých štítů a ukazatele dne a noci. 3D barevné laserové gravírování na zadní straně pouzdra zobrazuje ledovec a fakt, že s těmito hodinkami se k nim může potápěč ponořit až do hloubky 300 m.

Oris

ProPilot Altimeter

01 793 7775 8734-Set – ProPilot Altimeter

V roce 2014 byla uvedena na trh první generace mechanického výškoměru od tohoto producenta. Teď je tu druhá, které přináší víc než jen pouzdro z jiného, moderního materiálu – z karbonu tištěného 3D tiskárnou (od firmy 9T Labs). Zároveň byla značně zjednodušena kalibrace hodinek, aby správně v každém místě, na základě atmosférického tlaku, ukazovaly nadmořskou výšku. K tomu slouží druhá korunka a korekce červeného okruží a šipky na číselníku. Do třetice, došlo na použití kalibru O793, jehož rezerva chodu je nyní 56 hodin, proti předchozí, jen 38 hodin.

Panerai

Radiomir Calendario Annuel Goldtech

Někdy je daná komplikace, tedy roční kalendář, označována za chudého příbuzného věčného kalendáře. My bychom to tak rozhodně nehodnotili, naopak. Annual calendar se zmýlí všeho jednou za rok, na konci února, jinak bezpečně rozezná délku každého měsíce. Proto si myslíme, že nová komplikace, poprvé v historii u Panerai, rozhodně osloví řadu fandů jak této značky, tak hodinek s náročnějšími komplikacemi. Datum a název měsíce se zobrazují pomocí disku, který je indikován pevnou šipkou na pozici 3.

Parmigiani

Annual Calendar Tonda PF

Michel Parmigiani je jedním z mála hodinářů na světě, který je schopen postavit hodinky s židovským kalendářem, pravoslavným, zobrazujícím pohyblivé datum (v rozmezí zhruba měsíce) Velikonočního pondělí… To jen dokládá nejen vášeň tohoto mistra pro kalendářní komplikace, ale také schopnost bravurně je řešit. Jako to v případě novinky činí kalibr PF339 speciálně vyvinutým manufakturou a obsahující retrográdní zobrazení data, stejně jako měsíční fázi pro obě polokoule.

Patek Philippe

Calatrava Travel Time Ref. 5224R-001

Proslulá firma rozšiřuje svou nabídku cestovních hodinek o komplikaci vhodnou pro světoběžníky. Pro každodenní použití se nový model Travel Time s 24hodinovým zobrazením času skutečně dobře hodí, protože stačí jediný pohled a jasně vidíte kolik je hodin doma a případně podle znalosti časových pásem přičtete nebo odečtete čas jinde ve světě. Nový kalibr 31-260 PS FUS 24H se samonátahem otevírá skrze safírové sklíčko v dýnku pohled na mikro rotor. Ten je uložen mimostředně a je vyroben z platiny. Použití tohoto řešení není samoúčelné. Výrobci šlo o to, aby hodinky nabídly eleganci pouzdra o výšce pod 10 mm (přesně 9,85 mm), což se dokonale hodí pro model Calatrava.

Foto: Ferdinand Berthoud, Frederic Constant, Grand Seiko, Grönefeld, Hautlence, Hublot, Hysek, Hermes, IWC, Jaeger Le-Coultre, Montblanc, Panerai, Parmigiani, Patek Philippe, Louis Moinet, Laurent Ferrier, Oris a Watches and Wonders Geneva KEYSTONE/Cyril Zingaro

timeforum_logo_new_dark

Nejčtenější

Žhavá témata

Related Articles

Desátý ročník SEW jistě zaujme
NovinkyVýstavy

SEW chystá letos jubilejní 10. ročník

Veletrh výjimečných hodinek SEW (Salon Exceptional Watches) proběhne letos v listopadu, a to...

Ženevská výstava Time to Watches
TémaVýstavy

Výstava Time to Watches: Ať žijí „piráti“

Nemohu jinak, než se opět vrátit k výroku šéfa Rolexu a výboru výstavní...

Mnoho důvodů k obdivu
TémaVýstavy

Watch & Wonders VII.: Lék na ženské vrtovchy

My muži je dobře známe, ty ženské vrtochy, a tak se snažíme...