- Blog-magazín o hodinkách -

Home Novinky Zaujalo nás Angelus: Za burácení motoru V12
Zaujalo nás

Angelus: Za burácení motoru V12

Angelus Instrument de Vitesse
Angelus Instrument de Vitesse

Na první pohled máte před sebou jednoduše klasické tříručkové hodinky. Ve skutečnosti se díváte na časomíru, které partnerem by měl být klasický vůz GT z 30. let minulého století s motorem V12. Ostatně i samotný název Instrument de Vitesse značky Angelus je více než výmluvný.  V překladu to znamená – přístroj pro měření rychlosti.

Když se podíváte na černý číselník nebo v barvě slonové kosti, vnější jeho stranu obtáčí stupnice začínající číslovkou 60 a končící 500. Za ně si dosaďte km/h. Jde o tachymetrickou stupnici pro měření rychlosti na kilometrovém úseku. O tom, že jde o chronograf, vás ujistí korunka na pozici 3 s integrovaným tlačítkem pro spuštění, zastavení a nulování měřeného času centrální sekundovou ručkou. Tedy jde o jednotlačítkový 60sekundový chronograf pro měření rychlosti. Jako vystřižený z filmu o prvních automobilových závodech na evropských silnicích.

Na koho by atmosféra zlatých časů automobilismu nedýchla, je necita, či přesněji svět čtyř kol mu nic neříká. Pro ty ostatní je tento přístroj pro měření rychlosti (Instrument de Vitesse) pohlazením.

Všechno je, jak byste čekali: výrazné luminiscenční arabské číslovky hodin, jemné rysky sekund, číslovky minut, centrální sekundová ručka s červeným nebo oranžovým koncem pro výborné čtení měřeného času a jeho přepočet na průměrnou rychlost v km/h. To vše v ocelovém pouzdře o průměru 39 mm a výšce jen 9,27 mm.

Když hodinky otočíte, díváte se na Calibre A5000, což je po modelu Chronographe Médical druhé použití tohoto strojku s ručním nátahem z řady La Fabrique. Tím je řečeno vše – jedná se o vlastní kalibr s palcovým rozdělovačem a horizontálním připojením kola ručky chronografu. Frekvence 21 600 polokmitů/h, rezerva chodu 42 hodin, ruční nátah. Přičemž samotný strojek je také vzpomínkou. Základna a můstky jsou pokryty povlakem paladia, kola pozlacena, hlavičky šroubků leštěny.

Přirozeně, vždyť motory vozů GT ze starých času jsou také technickými klenoty.

Foto: Angelus

Angelus

Instrument de Vitesse

Strojek: mechanický s ručním nátahem

Pouzdro: průměr 39 mm, výška 9,27 mm, ocel

Kalibr: A5000, průměr 24 mm, výška 4,2 mm

Frekvence: 21 600 polokmitů/h

Rezerva chodu: 42 h

Kamenů: 23

Voděodolnost: 30 m

Edice: 2 x 25 ks

Cena: 17 100 CHF             

Související články

Synchro Poseidon
Zaujalo nás

Synchron Pseidon: Nejen vzdát poctu

Jde o velmi zajímavý trend, který sebou přinesla stále ještě nekončící vlna...

Adriatica Tourbillon 8888
Zaujalo nás

Slavný Landeron se vrací

Jednou z velkých značek, které se přinejmenším svým jménem a odkazem vracejí na...

Zde sídlila značka Cuervo y Sobrinos
Zaujalo nás

Cuervo y Sobrinos: Strýček Ramon a další

Následující jména budí víc než jen pozornost, jsou to velikáni, z nichž většinu...

Vulcain Cricket Nautical Heritage
Zaujalo nás

Vulcain: Znovuzrozený hlas cvrčka

Uprostřed tiskové konference prezidenta USA Dwight D. Eisenhowera se rozezněl chraplavý zvuk...