Dosáhnout sta let existence je pro hodinářskou značku Delma jako překročení slovutného Rubikonu, tedy italské řeky Rubicone Juliem Caesarem. V takový okamžik se chce spolu s ním říct – kostky jsou vrženy. Od tohoto okamžiku se očekává, že značka zamíří vzhůru.
Jaké jsou tedy plány švýcarského výrobce hodinek, i o tom jsme si povídali s Giancarlo Galli, manažer mezinárodního prodeje.
T: Delma je nyní členem VIP klubu 100letých hodinářských značek a slaví výročí s modely od základních až po tourbillon. Budou letos další novinky?
Ano, právě v této době, přesněji v říjnu, mohou zákazníci očekávat ještě jednu várku novinek.
T: Tourbillon je jedním ze 3 vrcholů hodinářství. Pustíte se do dalších náročných komplikací?
V danou chvíli stavíme na úspěchu Tourbillonu 1924, tedy modelu DT100.01. Ovšem nezůstáváme jen u toho, stále zkoumáme nové komplikace, které by pro naši značku Delma byly vhodné, odpovídaly by její historii, filozofii. I když v tuto chvíli není nic potvrzeno, je jednoznačné, že se snažíme posouvat hranice toho, co je možné.


T: Se svým potápěčským modelem Blue Shark IV jste obrazně řečeno na půli cesty do nejhlubšího místa v oceánech naší Země. Doposud jste pravidelně zvyšovali voděodolnost tohoto modelu o dalších 1000 metrů. Budete v tom pokračovat?
Co na to říct? Vy byste se zastavil? Takže, jsme odhodláni neustále posouvat hranice hodinářství, zejména pokud jde o voděodolnost. Zaměřujeme se na inovace v tomto směru a můžete tedy očekávat, že se budeme i nadále snažit udělat další krok.


T: Tým potápěčů National Geographic měl vaše hodinky. V České republice působí 2 vynikající týmy podvodních hledačů historických vojenských plavidel. Neláká vás s nimi spolupracovat?
Nebyli jsme si toho vědomi, ale zní to jako fascinující příležitost. Jsme vždy otevřeni zajímavé spolupráci.
T: Nabízíte potápěčské modely jako Blue Shark, Quattro, Ocean Master Tide… A co hodinky s mechanickým hloubkoměrem?
Přestože mechanický hloubkoměr není v současné době v plánu našeho vývoje, stále zvažujeme nové a nové inovace. Je to zajímavý nápad a kdo ví, co přinese budoucnost …


T: Jak vidíte budoucnost nezávislých značek, jako je ta vaše?
Budoucnost nezávislých značek je jasná. Se silným zaměřením na kvalitu, dědictví a jedinečný design věříme, že pro značky jako Delma bude vždy místo na trhu, zvláště když stále více spotřebitelů hledá autenticitu a kvalitní řemeslné zpracování. To my nabízíme.
T: Hovoří se o „malé“ krizi ve švýcarském hodinářském průmyslu. Některé firmy se obracejí o pomoc na stát, aby nemusely propouštět. Jak se na situaci dívá Delma?
Rovněž jsme pocítili pokles poptávky na určitých trzích a situaci bedlivě sledujeme. Musíme ale zůstat agilní a díky tomu, že jsme nezávislou značkou dokážeme rychle podniknout nezbytné kroky a přizpůsobit se situaci, vývoji na konkrétním trhu.
T: Co si myslíte o přesunu konání hodinářské výstavy Time to Watches zaměřené na nezávislé značky na termín pořádání hlavní výstavní akce Watches and Wonders na začátek dubna 2024 v Ženevě?
I s ohledem na tuto změnu v současné době vyhodnocujeme různé možnosti a příležitosti. Je jich vskutku podstatně více než v nedávné minulosti. Je tedy nad čím uvažovat. V každém případě blízkost konání Time to Watches a Watches and Wonders by jistě mohla zlepšit jak návštěvnost, tak i povědomí o nezávislých značkách. A to je dobře.
Foto: Delma