Breva: Interview
Předně – jinak
Mnohé o problémech, které následně značka měla, až k jejímu krachu a likvidaci, mohou napovědět názory jejího majitele. Setkali jsme se s ním. Byl mladistvě nadšený, přesvědčený o svém zaměření. Při rozhovoru s majitelem značky Breva jsme vnímali, že tématu měřících přístrojů propadl. Varovné bylo, že se zdál být více snílkem, než co jiného.
Z druhé strany, a právě proto je značka Breva typickým příkladem ztrát, nás Vincent Dupontreué okouzlil tím, že byl ochoten svoje nadšení, zkušenosti i už vydělané peníze investovat do zcela nové, hodinářské firmy. A tomu jsme fandili.
TF: Trochu nám přijde, že dáváte přednost před praktickými hodinářskými komplikacemi „hračkám“ jako je třeba anemometr. Proč?
Můj názor na to, kam by se měla značka Breva ubírat, se ani po pěti letech existence nezměnil. Jsme výrobce pro sběratele. Ty rozhodně neoslavíte novým chronografem, dalším věčným kalendářem. My jsme zcela unikátní, i když si uvědomuji, že není lehké třeba jen získat nového prodejce a vysvětlit mu, co všechno, jak, a na jakém principu Breva zobrazuje. Může to vzdát. Naopak, kdo pochopí, přijme a zaujme ho to, dokáže s větším zápalem a znalostí získávat zákazníky. Pokud se tedy ptáte, zda z této cesty sejdeme – ne. Pokud ale kritizujete, že nemají naše časomíry například datum nebo zobrazení druhého časového pásma, pak souhlasím. Omluvou budiž fakt, že do pouzdra 44,7 mm už toho prostě více zatím nedostaneme. Zatím…
TF: Nemůže se stát i opačné, že jste příliš originální, a to odradí? Ne. Stále platí, že zlatých i platinových časomír se všemi klasickými komplikacemi, ať jsou sebe složitější, jsou na světě… Kolik desítky? I kdyby pod deset. A takových modelů jako Breva 01? Svého času jediný. Breva 03 je stále jediná. Unikátnost, to je naše krédo. My nemluvíme o stoleté historii, nejlepší produkci, ruční práci, i když poslední pro nás také platí, ale o originalitě, o rozšíření funkcí za hranici běžného. Taková produkce mluví sama za sebe.
Foto: Breva