Vážně takovou otázku ve mně novinka vyvolává – je to Serpenti od Bvlgari, tedy hlava hada? Nebo je to jedna z Horological Machines od MB&F, ze všeho nejvíce podobná sportovnímu kupé? Tak co, či kdo, to je? Had či auto? Prostě je to v pořadí už druhý produkt spolupráce dvojice značek nesoucí název obou firem a za nimi název slavného modelu Serpenti.
Uvedená kolekce Bvlgari vznikla v roce 1948 a první spolupráce obou společností na modelu LM FlyingT Allegra je z roku 2021. Oba šéfové sice hovoří o radostné tvorbě, nicméně muselo vzniknout několik stovek skic a desítky prototypů z 3D tiskárny, než se zrodilo pouzdro, které si kladlo za cíl splňovat to, co karosérie krásného vozu – být přitažlivé ze všech úhlů pohledu, ze všech stran. To podle tvůrců mohly splňovat jen prohnuté tvary jak z kovu (titan, růžové zlato a ocel s černým PVD), tak pětice průzorů ze safírového skla. Pouzdro má poměrně značné rozměry: 53 x 39 mm a výšku 18 mm. Korunka na pozici 11 je určena pro nátah a ta na pozici 1 pro nastavení ruček. Voděodolnost činí 30 m.


Hodiny zobrazuje kupole z eloxovaného hliníku vlevo, vpravo pak minuty. Dominantou je společně s nimi věnec oscilátoru, který má velký průměr 14 mm se čtyřmi vyvažovacími šrouby Rezerva chodu tohoto strojku činí 45 hodin a jeho indikátor s ručkou najdete na základně, která je otevřena díky safírovému sklíčku v dýnku.




Tři limitované edice po 33 kusech, podle materiálu pouzdra,, stejně jako barvy na číselníku a tazích (zelená modrá černá), jsou vskutku mimořádnými díly. Byť stále nevím – je to zvíře nebo stroj? Ale … co na tom.
Foto: Bvlgari, MB&F
Bvlgari x MB&F
Serpenti
Strojek: mechanický s ručním nátahem
Pouzdro: 53 x 39 mm, výška 18 mm, ocel, titan, zlato
Kalibr: MB&F
Rezerva chodu: 45 h
Kamenů: 32
Voděodolnost: 30 m
Edice: 3 x 33 ks
Cena: 140 000/161 000 euro