- Blog-magazín o hodinkách -

Home Novinky Zaujalo nás Bulgari: Hvězda jménem Octo
Zaujalo nás

Bulgari: Hvězda jménem Octo

Někdo zcela pravdivě řekl, že tvarosloví modelové řady Octo od Bulgari je jednou z mála designových novinek, pokud jde o tvar pouzder za poslední bezmála dvě dekády. No vážně, zalovte v paměti a řekněte, jaké pouzdro nových tvarů je tak sofistikované, a přitom akceptovatelné většinou, aby se z něho stala ikona přinejmenším pro Bulgari? Octo se povedlo.

Příběh je to rozhodně zajímavý a sahající až do římských časů a stavby Maxentiovy baziliky na severní straně Fora Romana. Stavby kombinující osmibokou a kruhovou architekturu. Tam hledejme inspiraci studia Bulgari, které v roce 2000 získalo značku Gerald Genta a v jeho duchu v roce 2004 navrhlo Octo, které bylo roku 2012 modernizováno. Nyní přichází třetí krok, kdy Octo Roma svůj octagon v kruhu „zjemňuje“ a místo dosavadních 110 faset, tedy plošek na pouzdře, jich teď nabízí 58. Za sebe se přiznáme, že více provokující původní tvarosloví nám přišlo, když nic jiného, tak více „italské“. Ale to je věc vkusu. Ten obecný rozhodně novinku přivítá.

Octo Roma s pouzdrem o průměru 41 mm může být v oceli, s ocelovým tahem, ale také jako bi-color, či zlatý kus. A to nemluvíme zatím o špičkových čtyřech kusech s tourbillony, které mají dokonce i celosafírové pouzdro. Přidejte 3 odstíny číselníků, možnosti volby drahých kamenů nebo polodrahokamů jako je tygří oko anebo kožený řemínek či pryžový tah. Tak a máte celou plejádu možností i barev. To už je vskutku italské.

Pokud se vrátíme k základu, pak Octo Roma používá i nadále vlastní kalibr BVL 191 Solotempo s 26 kameny, frekvencí 28 800 polokmitů/h a rezervou chodu 42 hodin, tedy klasika. Samozřejmě, že nelze opomenout ani chronograf Octo Roma Chrono v tomto novém hávu.

Docela něco jiného jsou ony čtyři zmíněné vrcholové kusy řady Octo Roma: Striking Papillon Tourbillon, Striking Tourbillon Sapphire, Precious Naturalia a Precious Tourbillon Lumiére. Poslední jmenovaný je jediný dámský kus v nabídce ve zlatém pouzdře o průměru 38 mm s celkem 267 kulatými diamanty briliantového brusu (2,48 ct) na pouzdře a se 48 (1,58 ct) na lunetě. Kalibr BVL 208 poskytuje rezervu chodu 64 hodin.

Pánský šperkový kus Precious Naturalia má opět zlaté pouzdro, průměr 44 mm, výšku 11,35 mm a strojek BVL 206 s ručním nátahem a opět rezervou chodu 64 hodin. Na rozdíl od dámské časomíry sází na polodrahokam, tak zvané tygří oko, které najdete jako indexy, ale i na můstcích či základně.

Technicky nejsofistikovanější je podle nás Striking Papillon Tourbillon s centrálním tourbillonem, skákajícími hodinami v průzoru na pozici 12 a minutovou škálou, na níž čas zobrazuje dvouramenná otočná ručka označovaná jako motýl. Strojek BVL 332 má ruční nátah a rezervu chodu 60 hodin. Vlastní kalibr je v titanovém pouzdře o průměru 44 mm a výšce 11,9 mm s povlakem černého DLC. To tvoří jakýsi ochranný pás, uvnitř něhož je safírové pouzdro umožňující průhled do strojku ze čtyřech stran.

Obdobné řešení použil Striking Tourbillon Sapphire pro svoje pouzdro (průměr 44 mm, výška 11,65 mm) a pro chod pak skeletovaný strojek BVL 206 s rezervou chodu 64 hodin, což zobrazuje ručka umístěná na základně a viděná skrze sklíčko v dýnku. Korunka má uvnitř tlačítko, kterým se přepíná funkce nátahu (dvojí stisk) a nastavení ruček. Druhou funkci detekuje červená tečka v ose natahovací hřídele.

Novinky jistě přispějí k tomu, že si své ikonické postavení řada Octo Roma – octagonal z Říma – ještě více upevní.  

Foto: Bulgari   

timeforum_logo_new_dark

Nejčtenější

Žhavá témata

Related Articles

Bohematic Autodrom Most
NovinkyZaujalo nás

Bohematic: Autodrom Most

I když jsem na motocyklu při testovacích jízdách v zatáčkách následujících po cílové...

Done Watches
Zaujalo nás

Done Watches: Pokračování s vášní

Švýcarská značka Done Watches se zrodila díky vášni zakladatele a dalších pro...

VýstavyZaujalo nás

SEW: Jubilejní 10. ročník opět v Paláci Žofín

Prestižní prodejní výstava Salon Exceptional Watches (SEW) se uskuteční letos na sklonku...

Trojice Patek Philippe z nové řady Cubitus
NovinkyZaujalo nás

Patek Philippe: Cubitus mění zavedené

Vůbec si nejsem jist, že hledání zásadních nových tvarů je pro zavedenou...